Summer Course in Community Manager

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Analisis de educaedu

Luciana Consiglio

Summer Course in Community Manager

  • Modalidad de impartición La formación se realiza de manera presencial.
  • Número de horas El programa tiene una duración total de 100 horas.
  • Titulación oficial El egresado obtiene un certificado por parte del IED.
  • Valoración del programa El curso de verano de Community Manager ofrece a los participantes la posibilidad de adquirir las herramientas del nuevo milenio y destacarse como profesionales en la comunicación innovadora que suponen las redes sociales y en torno a la cual giran las estrategias contemporáneas de comunicación de las marcas. Con un programa que incluye un estudio sociocultural acompañado de herramientas prácticas puntuales de cada una de las redes sociales existentes, el curso forma al estudiante para que pueda afrontar de manera creativa los desafíos que la comunicación y la interacción con el público pueden presentar.
  • Precio del curso Ponerse en contacto con la institución académica.
  • Dirigido a El programa está destinado para personas que tengan interés en desarrollar una carrera profesional en el ámbito comunicacional, especializándose en los medios digitales.
  • Empleabilidad Al finalizar el curso, el estudiante cuenta con las herramientas necesarias para trabajar como Community Manager.

Summer Course in Community Manager

  • Contenido
    Duration: 100 hours | Language: Spanish


    Course Objectives:

    • to acquire a deep understanding of the work carried out by a Community Manager.
    • To learn to develop a social media strategy for any brand or institution.
    • To learn to use the necessary tools to build a brand message in social networks and to monitor existing mentions and conversations.
    • To delve into existing channels and to learn about regulations and professional deontology.

    Work opportunities:

    It is worth highlighting these professional activities, among others:

    • Community Manager at a communications agency
    • Community Manager at a company
    • Freelance Community Manager


    Description:

    Social networks have turned into the place where brands interact with their target customers and represent a great opportunity to participate in the client’s life. Companies have therefore assimilated social media in their global communication strategy.

    A Community Manager is the spokesperson of a brand for the internet, and should be an experienced communication expert capable of building contents, dealing with communities. He should be proficient in social media and skilled at monitoring web reactions, through specific tools that allows him to examine information that he can pass on to Communication and Marketing managers.

    Programme: the Web 2.0 and social networks. How to design a social media strategy. Monitoring: analytics tools and reports. Social networks: Tuenti, Twitter, LinkedIn. User-generated content platforms: YouTube, Flickr. Corporate blogs. Brand content-generating, storytelling. SEO and SEM. Geolocation and mobility. Online reputation. How to measure ROI and ROR. Final project.

    Methodology:

    The didactic methodology developed throughout the course is mainly based on:

    1. Lectures by important professionals working in the field.
    2. Case studies.
    3. Practical activities.
    4. Final presentation of projects, overseen by a professional jury.


    Sobre IED:

    Reconocimiento - Estudiar en España:

    El IED en España está reconocido como un Centro Privado de Enseñanzas Artísticas Superiores de Diseño (Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación y con el Real Decreto 1614/2009, de 26 de octubre) y ofreceTítulos Superiores en Diseño legalmente reconocidos, Cursos de Titulación propia de 1 y 3 años, obteniendo a su finalización un Diploma IED ampliamente reconocido en el mundo profesional, Cursos Máster, Cursos de Especialización y Cursos de Verano.

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